Gannets/Orka's&longest placename! - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Mandy&Jeen - WaarBenJij.nu Gannets/Orka's&longest placename! - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Mandy&Jeen - WaarBenJij.nu

Gannets/Orka's&longest placename!

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy&Jeen

09 Februari 2011 | Nieuw Zeeland, Napier

Joehoeee lezers,
leuke tijd Napier gehad. Het is hier heeeeeeerlijk warm (32graden!!!) en heb uitzicht over the pacific ocean! Prachtig.Heerlijk hostel incl ontbijt, haha. Makkie.
Gister met een Zweeds reisgenootje een auto gehuurd.....jaja deze bikkel is o.a. naar de top van mt Mana gereden! Gave haarspeldbochten(af en toe durfde ik niet nr beneden te kijken,zo hoog zaten we!).
Daarna tractortoer nr Cape Kidnappers gemaakt. Daar zit een kolonie Jan-van-Genten (Gannets). Supermooi. En om het nog mooier te maken kwamen we toevallig een ORKA (killerwhale)+baby tegen!!!!!!! Zooooooooooo mooi!
Verder totdiep in de nacht getoerd om hetplaatsje met de langste naam in NewZealand te vinden. Leverde natuurlijk hilarische taferelen op.... Twee vrouwen,middle of nowhere&een benzinetank die richting emty ging,haha. All part of the fun, he.
Anyway,we made it and it was COOL!
Ga vanmiddag nr Gisbourne en daar morgenvroeg de eerste zonsopgang v.d.wereld bekijken....
Werkse daar(hihhihihi;-))

Greetz Man
(ps heJolanda, gaaf datje ook meeleest en geniet!Tis zo mooi he;-) Maardat hadden de boeken ook al voorspeld.)

• 08 Februari 2011 - 22:38

Mirjam:

big brother is watching you ;-)

klinkt super, en kun je ook ff wat van het temperatuur deze kant opsturen:-)
    alhoewel vandaag scheen hier de zon.

Have fun, en vooral genieten van alle mooie dingen.

liefs, mir

• 09 Februari 2011 - 08:23

Mam:

Ha, je bent dus even in......
    Taumatawhakatanihangakoauauotamateapokaiwhenuakitanatahu
    .... geweest. Jeetje.. leuk hoor !!

Doei......Mam

• 09 Februari 2011 - 13:37

Bea:

Wow, die Orka en babytje.
    Zeker wondermooi om te zien.
    Je hebt zoveel gezien al in korte tijd.
    Das mooi.

Lekker genieten!

• 09 Februari 2011 - 17:37

Anke-Marrit:

Zo probeer dat maar eens snel 10x.. ehm nou 1x is al niet eens haalbaar :P hahahah! Tof Mandy!!
    Klinkt allemaal weer supertof wat je mee maakt.
    Goed bezig vrouwtje :D!!
    Oeh kleine newsflash van mij :) Ik heb het afgelopen weekend heel veel moeten gebaren ;) (en dat was niet voor het werk :P) Je vat em wel, toch :D?!
    Wanneer kun je weer eens Skypuh?
    Hoop dat je nog veeeeeeel mooie (re..als dat uberhaupt nog mogelijk is :P) dingen mag zien en tot je volgende reisverslag/mail/skype!

• 09 Februari 2011 - 18:10

Petra:

Goh, was het mooi daar in Tauma... etc? Hihi. Wist je dat dat 'De top van de heuvel waar Tamatea, de man met de grote knieën, die bergen neersloeg, beklom en verzwolg om het land door te trekken, gekend als de Landeter, speelde op zijn neusfluit voor zijn geliefde' betekent? Vét romantisch daar dus :)
    Moest lachen om je 'makkie' bij dat prachtige uitzicht, heerlijk hostel inclusief ontbijt. Als het zo'n makkie was, was ik allang voor een weekendje overgevlogen!! Haha. Klinkt heerlijk allemaal!

• 10 Februari 2011 - 11:29

Geanne:

Jeetje, Big adventure zo te lezen.
    Van walvissen tot spetterende uitzichten en zelfs wasbordjes, mmm
    niks mis mee.
    Heb je ook nog ff een roffeltje mogen doen. hihi!
    Genoten van je verslagen en foto's, daar moeten we het maar mee doen in dit vlakke kikkerlandje.
    Blijf genieten hè, geen probleem lijkt me.

Dikke "Hug" geanne