Holiday?:-)) - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Mandy&Jeen - WaarBenJij.nu Holiday?:-)) - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Mandy&Jeen - WaarBenJij.nu

Holiday?:-))

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy&Jeen

09 Maart 2011 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Hallo lieve lezers,
inmiddels weer in Whakatane beland... Hebben een paar dagen gedaan over de kustroute van Gisborne nr Whakatane. Cape Runaway, the longest warf of New Zealand bewandeld (haha, de wind was zo heftig dat we bijna van deze ernstig verroeste warf werden geblazen), watervallen gespot, in Hawai geweest en gespeeld met zand,water&drijfhout;-) Arghh, wat een leven.
Alie (en andere geinteresseerden): het stuk tussen Hawai en Cape Runaway is traditionele land van the Whanua-a-Apanui tribe. En jup, vele Maori's te zien.
Nog een leuke detour on the way. Een weg was afgesloten wegens een landslide (die zie je hier overal). Die gekke nieuw zeelanders hakken gewoon een smalle weg, zodat je de berg aan de andere kant kan passeren... Sheer drops on the sides, 'kleine' (hgrumm) loggingtruck die moeten passeren and just keep on smiling while you drive along. I love New Zealand!
Tis nu weer lekker warm, 24-25graden.
Vandaag weer hangdagje (vind dit eigenlijk ook wel lekker vakantie vieren). Pijn wordt steeds dragelijker,maar lang lopen is er nog steeds niet bij.
Tx voor de leuke reacties! Enneh de eerste bladeren beginnen hier van de bomen te vallen (autumn is coming).............
Spring on the other side of the world??

Take care over there. I'll try the same over here.

xxMan

• 09 Maart 2011 - 08:53

Anke-Marrit:

Spring over here? Was het maar waar :( Net paar hele mooie dagen gehad, dus je zou denken dat komt goed.. zitten we alweer in de regen en dat terwijl deze dame vrijdag voor een weekendje Vlie vertrekt :(!
    Jammerdebammer.. ook al zeggen ze wel dat het op waddeneilanden vaak heel ander weer kan zijn dus laten we uit gaan van het positieve ;)!
    Je bent echt een bikkel als ik die verhalen lees hoor.. dat je niet heelhuids terugkomt is dan ook best begrijpelijk :P.. alhoewel kroeg of een smal weggetje bij een berg ;)!
    Wel fijn om te lezen dat de pijn dragelijker wordt! Zou toch mooi zonde zijn als je niks kan doen behalve op een zwembandje zitten (ook al is een zwembandje in een zwembad met mooi weer en mooie obers die je cocktails komen brengen ook geen straf :P) oh oh oh ik merk het al..
    ik ben echt aan vakantie toe hahahah!
    Vrouwtje mooie reis en geniet er van want ik zie nu net staan dat je potjandrie alweer over 2 weken terug komt!!
    Tot snel en een dikke knuf!!

• 09 Maart 2011 - 09:11

Bea:

Hoi,
    leuk om te lezen.
    Ja, hier begint lente te worden, maar vandaag is het somber weer.
    Gister en weekend prachtig lente gevoel.
    Jij nog veel plezier! Ja je tijd is dichterbij. Maak maar gezellig van!

• 09 Maart 2011 - 17:50

Mam:

Wat fijn dat je toch nog kunt genieten van je reis Mandy !! Je bent dan nu geen backpacker meer, so what, suitcase on wheels is wel zo handig. Ik ben nieuwsgierig waar jullie nog meer belanden !
    We gaan zeker weer uitzoeken waar je hebt gezeten.... hebben er nu weer tijd voor want onze 'spaceboys' zijn zojuist weer veilig geland met de Discovery !!! haha ;-)
    Veel plezier nog hoor !!!
    Doei...... mam

• 09 Maart 2011 - 18:42

Ingeborg:

He meid, toch stoer dat je zo door gaat! ben echt zo benieuwd ook naar de foto's als je terug bent! Spring is coming, maar nog niet geland ;) het gevoel is er al wel. Dit weekend willen ze 14 graden, dus hopelijk tegen de tijd dat je terug komt.......dan is het ook lente! Meid, dikke kus en geniet nog volop!

• 10 Maart 2011 - 09:58

Hoi Man!!:

Wat ben je een flinkerd dat je zoveel onderneemt ( o.a.wandeling door een woeste wind...)ondanks de pijn die je nog hebt.. Maar het prachtige land sleept je er waarschijnlijk zo goed doorheen! Hoop dat je deze laatste weken nog volop kan genieten... Hier komen heeeel voorzichtig de knoppen iets uit hun schulp, dus je komt op het goede tijdstip weer terug! Spring is coming!
    Nog lekker genieten daar!!
    Liefs -x- Styn

• 10 Maart 2011 - 21:40

Bep:

lieve mandy, nu al te snel bijn jij weer terug naar stad dan ik hoop je weer zien dan gezellig waar?? of jij nieuwe vriend dan mag jij weer terug voor altijd in new zeeland . zeker jij genoeten bij vakantie en volgende keer grote stap naar zuidpool.

ik las jou heel mooi vakantie. jan ga vervroegd pensioen door faillet bedrijfd, ik blijf nog dezelfde ..

groetjes bep

• 11 Maart 2011 - 17:05

Kirsten:

pfff...ik ben blij dat we je binnenkort weer kunnen verwelkomen in ons lente-ontwakend landje...eerst die aardbevingen bij jou (en dus mogelijk nog een aankomende aardbeving), je stuitje en nu lees ik dat er ook nog eens een tsunami-waarschuwing is ivm de aardbeving in japan. Er gebeurd daar aan die kant van de wereld iets te veel nare dingen...

Blijf genieten van de tijd die je daar nog hebt...nog leuke plannen in het vooruitzicht?

Liefs, Kirs

• 11 Maart 2011 - 17:53

Monique:

Hey Mandy! Jemig nu ook een tsunami waarschuwing! Zit jij wel op een veilig plekje daar??? Voorzichtig he!

Liefs Monique

• 12 Maart 2011 - 10:52

Mam:

Na een paar dagen radiostilte ga je je afvragen waar Mandy zit ! Heb haar natuurlijk als overbezorgde moeder, via sms, verteld van de tsunami waarschuwing in NZ. Krijg geen sms terug..... waarschijnlijk geen bereik denk ik !
    Als je de beelden ziet van Japan, hoe een woeste zee als een sneeuwschuiver alles meeneemt wat hij maar op zijn weg tegen komt, gaan de haren je recht overeind staan. Wat een ramp!
    Gelukkig zijn er in NZ geen nare gevolgen. Op zaterdag morgen krijg ik het bericht van Mandy dat ze zich nog heel goed vermaakt en dat ze in KAITAIA zit ! Heel fijn dus !!!
    Even zoeken op de computer .... Kaitaia.... shit.... boef.... North Cape.... pfff....
    Hoe graag ik Mandy deze mooie reis ook gun..... wat zal ik blij zijn als ik haar weer zie op Schiphol !!!

• 12 Maart 2011 - 12:17

Kirsten:

ik had hetzelfde 'mam', bezorgd zijn, sms sturen die maar onderweg bleef en niet aankwam. Maar goed, ook wel wetende dat het bereik daar ook niet altijd optimaal is. Gelukkig vanochtend inderdaad ook een sms van een dame met droge voeten ;) en een stuitje waarmee het weer wat beter gaat.
    Het is voor jou jammer Man, maar ik denk dat de thuisblijvers erg blij zijn dat je over 11 dagen weer veilig terug komt!!!

Koeziepoezie

• 13 Maart 2011 - 11:16

Margreet:

Haaaaaiiiiii!!

Moet veel aan je denken Man, met al dat nare nieuws op tv! Je zit er veel te dichtbij, bah!
    Voorzichtig doen hoor!!!
    Doei, dikke kus Margreet