Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Mandy&Jeen - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Mandy&Jeen - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

Door: J&M

Blijf op de hoogte en volg Mandy&Jeen

03 Augustus 2013 | Laos, Luang Prabang

Wow!! Vandaag (2aug) een prachtige tocht van Vang Vieng naar Luang Prabang gemaakt. We hadden al een extra vroege rit geboekt, want het zou 6u duren om van A naar B te gaan. Uiteindelijk kwamen we na 8u op plaats van bestemming aan.. Maar wel na een prachtige rit!! Wonderschone natuur, echt elke bergtop is prachtig groen.Ook erg mooi zijn de dorpjes aan de kant vd weg. Huisjes echt op de rand vd bergen gebouwd met een steile afgrond eronder.
Er is maar 1 doorgaande route... Je zou verwachten dat het hartstikke druk is, maar alleen af en toe kwamen we een auto tegen.
In Luang Prabang hebben we onszelf getrakteerd op een lekkere lange wandeling MET backpacks (zwetehhhhh). Op een bepaald moment liepen we een guesthouse in waar we wel heel hartelijk werden ontvangen.. We moest maar even in de binnentuin gaan zitten en dan zou de manager wel komen. Een geweldig aardige vrouw die ons lekker water gaf zodat we even konden uitrusten.. Tja we hadden het al verwacht, maar de prijs was idd wat te duur. Geen probleem ze hielp ons naar een ander guesthouse om de hoek. We kregen van een van de medewerkers een escorte die kant op. Geweldig!!
Dus nu zitten we in een heerlijk guesthouse (tot nu toe alleen nog maar kakkerlakken in m'n dromen gehad...ik hoop dat het zo mag blijven!!) en anders mag mijn stoere man ze verdelgen met de deospray+vuur haha.
Verder zijn de indrukken van Luang Prabang top. Heerlijk rustig, leuke avondmarkt (stel je een herestraat in Groningen voor, vol met kraampjes) en veel zilver te koop.

Na een heerlijk lange nacht zijn we vandaag (3aug) aan de wandel gegaan door de stad. De hele dag hebben we er vol mee gekregen.. Verscheidene prachtige tempels en het voormalige paleis van de koning bekeken, langs the mighty Mekong rivier gelopen en nr de bootjes gekeken die nr de overkant wilden varen.. Nog een hele kunst, want de rivier stroomt behoorlijk en ze drijven behoorlijk af. Top! Verder berg in de stad beklommen (owww wat zweet je hier) en genoten van een mooi uitzicht.
Owww ja en de pancakes en crêpes van vanmiddag waren lekkah! Kijk maar naar de foto van Jeen z'n spekpannenkoek...
Ow en pap....we hebben de worstenmakerij gevonden en voor je leeggekocht;-) zie foto.

Groetjes Jeen&Mandy

• 03 Augustus 2013 - 17:20

Coco:

hallo baasjes.

Jullie zweten? Nou ik ook.en alle dagen binnenzitten valt ook niet mee.

Maar gelukkig heb ik hethele huis tot mijn beschikking.

Ik kan van beneden naar boven. Omdat ik de trap neem heb ik toch nog wat lichaamsbeweging.

Toen ik las dat jullie worst wilden meenemen ,dacht ik.hum dat lust ik ook wel!

ik wens jullie nog fijne dagen en tot gauw.

Groetjes
    Coco.

• 03 Augustus 2013 - 20:19

Rolf, Ingeborg En Maud:

Hè laiverds,
    Inderdaad bijzondere spekpannenkoek :-)
    Maar vast wel lekker!?

Echt wel weer genieten daar volgens mij, moeten jullie ook zeker doen.
    Fijn dat de kakkerlakken nog geen reisgenoten zijn geworden.

Dikke kus, ons

• 04 Augustus 2013 - 11:11

Petra:

Ha luitjes,

jullie verhalen klinken goed, dik genieten daar dus!

Groetjes uit Utrecht

• 04 Augustus 2013 - 13:48

Joke:

Over warmte gesproken: Hier is het ook warm. Moet soms binnen zitten. Sonde. Blijf genieten van jullie bijzondere.mooie reis.

Groet Joke