Vang Vieng en omgeving - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Mandy&Jeen - WaarBenJij.nu Vang Vieng en omgeving - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Mandy&Jeen - WaarBenJij.nu

Vang Vieng en omgeving

Door: J&M

Blijf op de hoogte en volg Mandy&Jeen

01 Augustus 2013 | Laos, Vangviang

Gisteren (31juli) van Vientiane naar Vang Vieng gereisd. De dag begon al vroeg.. Snel douchen en naar de Scandinavian Bakery voor een broodje gezond. Hmmm.
We werden netjes op tijd bij ons guesthouse gehaald. Eerst in een tuktuk met 4 anderen.. Hij maakte een paar keer een bocht en verzocht ons om uit te stappen. De bus zou over tien minuten komen......
Jeen en ik keken eens om ons heen en kwamen tot de ontdekking dat hij ons ongeveer 100 meter van ons guesthouse in dezelfde straat had afgezet!! Wat een grap!!
Vervolgens kwam het zelfde kereltje weer langsrijden, met 2 andere toeristen.. We moesten weer met z'n allen instappen. Hij bracht ons vervolgens nog geen 50meter verderop waar de bus om de hoek klaar stond!
Logica?!?!
Toen de bus vol bleek te zitten schoven ze er nog even twee plastic stoeltjes in.. Zie foto:-)
Anyway, we zitten nu in Vang Vieng. Een heerlijk rustig oord met prachtige uitzichten. Je ziet de vlinders gewoon in de verte boven de bomen in de jungle fladderen. Het was een bloedhete dag dus lekker aan het water gezeten en rustig aan gedaan..

Vandaag met een brommertje op pad! Jeen kon natuurlijk zo wegcrossen, ik had even oefening nodig om het schakelen onder de knie te krijgen.. Maar het lukte, hoe cool;-)
Off-road blijft me levens kosten, maar het lukt wonderbaarlijk genoeg elke keer weer. Stel je een zandweg met heel veel kleine uitstekende stenen voor en af en toe een flinke blubberplas waarbij je je banden voelt slippen....
Broem broem, de tocht ging naar een gigantische waterval!! Pff wat een krachtige watermassa was dat! De koude douche die je er gratis bij kreeg was meeeeer dan welkom:-)
De vlinder die contact met ons zocht was gaaaaf!! Uiteindelijk kwam hij zelfs op mijn arm zitten!! Wowie!
Op de terugtocht eerst langs t dorp voor een lunch, daarna op naar the blue lagoon.... Een tocht langs prachtige rijstvelden en dramatisch stijle bergwanden. Ik kan me voorstellen dan veel mensen hier de bergen gaan beklimmen.
De klim naar de 'bat cave' vond ik daarentegen spannend genoeg. Sjemig wat was dat duizelingwekkend stijl (in mijn optiek dan;-) Maar we hebben em bereikt. Mooi gezicht. Met de afdaling erbij waren we wel zo bezweet dat we de duik hebben gewaagd!! Brr eerst wat koud maar oooo zo lekker!!!
Op de terugweg konden we onze poncho's voor het eerst uit de tas trekken. Lekker verfrissend!
Bij 'thuiskomst' scooters weer terug gebracht, een heerlijke douche genomen en nu lekker eten en straks een pancake van de straat als toetje!!!!!! Hmmmmmmm (die van gisteren smaakte ook al zo goed:-))

Morgen reizen we naar Luang Prabang. Een 6u durende reis..
Tot latersssss, sterkte met de hitte morgen daar!

Groetjes Jeen&Mandy
(Ps bij de foto's ook een van een waaghals! Deze beste man stond op z'n slippertjes, zonder vangnet of lijn op grote hoogte te werken en lassen)

• 02 Augustus 2013 - 06:26

Ilse:

Goedemorgen, nu 6:00 hier en wordt ik wakker met een bericht van jullie. Dat is goed wakker worden. Wat een prachtig land. Veel kleur overal. En die vlinder is idd geweldig mooi en groot ook. Jullie/jij zijn/bent je grenzen behoorlijk aan het verleggen hoor ik wel. Stoer hoor!!!! Hele goede reis verder. Dikke kus. XX

• 02 Augustus 2013 - 11:28

Alie:

Hoi luitjes.

Ook hier is het een bloedhete dag vandaag, net zo als bij jullie, maar jullie mailen een verhaal vanuit een fascinerend land, waar de hitte anders zal zijn. Opnieuw weer leuk om te lezen wat je belevenissen zijn
    samen, komisch dat TUK TUK verhaal, met de bijgevoegde foto's. Kwestie van aanpassen naar de omstandigheden..... Zo kan het ook toch? Wens je veel plezier! Groeten, Alie

• 02 Augustus 2013 - 17:38

Mam:

Hoi Man en Jeen,
    Zo zeg.... die TUKTUK man had jullie aardig TUK !!! Was geen rondje van de zaak neem ik aan ! ha ha.
    Wat hebben jullie weer mooie foto's gemaakt !
    Wat een prachtige grote vlinders hebben ze daar zeg. Echt een joekel!!
    Die lasser moet zijn werk echt op enge hoogte doen ! Dat is wat anders dan een bootje lassen hè !
    Pap wil graag weten hoeveel KIP je moet geven voor een Buffalo-saugage! Hebben jullie die al gegeten ??
    We horen en lezen weer graag van jullie en voelen kwa hitte vandaag met jullie mee !!! puf pufff !
    Doei...... Mam