GOODMORNING VIETNAM!!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Mandy&Jeen - WaarBenJij.nu GOODMORNING VIETNAM!!!! - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Mandy&Jeen - WaarBenJij.nu

GOODMORNING VIETNAM!!!!

Door: J&M

Blijf op de hoogte en volg Mandy&Jeen

06 Augustus 2013 | Vietnam, Hanoi

Wat een stad. Echt alles suist en bruist hier! Oversteken is een vak apart (lees: gewoon doorlopen, af en toe een kort sprintje en hopen dat je niet wordt geraakt). Ik heb nog nooit zoveel winkels bij elkaar gezien. Elke vierkante meter wordt hier benut, in vergelijking met Indonesië hier ook grotere winkels. Vaak hele smalle en diepe winkels (ze betalen vast per m² oppervlak).
We hadden een heerlijk hotelletje geboekt en wilden daar graag blijven. Omdat ze helaas de volgende dag volgeboekt waren zitten we 1 nachtje in een 'partnerhotel' en gaan we daarna weer terug naar ons fijne plekje!
We liggen nu uitgeput op bed tv te kijken... Hebben een volle dag gehad. Al die indrukken moeten even verwerkt worden.
De stad hebben we vandaag wat verkend (je kan er de hele dag rondslenteren en dan heb je het nog niet allemaal gezien). Heel grappig, je hebt hier straten die steeds iets van een bepaald thema verkopen: de ijzerwaren-straat, de schoenenstraat, happy birthdaystraat, etenstraten, tasjesstraten, etc. Wat ik nog wil vinden is de lampenstraat! I love to buy lampen op vakantie:-))
Heeeee en ik blijk Vietnamese gebarentaal te beheersen!!!!! Vandaag bij een dove jongen wat gekocht. Toen hij 'dankjewel' op de Nederlandse manier zei, antwoordde ik en vertelde dat ik uit Nederland kwam. De jongen glunderde van oor tot oor! Hij was ook naar Nederland geweest en vertelde daar zijn spullen te hebben verkocht. Hoe leuk!!!!
Morgen gaan we naar Halong Bay.. De wekker gaat dus weer erugggg vroeg, maar dat kunnen wij. Night night people, night night Vietnam!!

Groetjes Jeen&Mandy

• 06 Augustus 2013 - 16:56

Djoeke:

Heel verleidelijk zo'n schoenenstraat. Maar ik kon er geen schoen in mijn maat (41) vinden....

• 06 Augustus 2013 - 17:06

Kirsten:

Goodnight Vietnam dan maar.
    Wat grappig dat je zelfs daar je gebaren kan gebruiken.

Sleep tight, don't let the bedbugs bite!

• 06 Augustus 2013 - 17:09

Mandy:

Meer dan verleidelijk!! Had Jeen even geluk dat ze alleen AllStars in onze maten hebben.. :-) Ik maak vd week nog wel een extra rondje daar!!

• 07 Augustus 2013 - 19:02

Mam:

Ha die Man en Jeen,
    Het ziet er naar uit dat jullie je best vermaken.
    We zijn benieuwd of jullie de lampenstraat nog vinden.
    Succes met de inkopen! En lekker verder genieten daar !!
    Hier hebben we vandaag regen...regen en nog meer regen
    en wij hebben daarom maar een dagje Vrijbuiter gedaan!
    Over schoenen gesproken.......
    Ik loop nu weer met droge voeten !! :-)
    Goede reis naar Halong Bay.
    Doei..... mam