Dagje Brunei - Reisverslag uit Bandar Seri Begawan, Brunei van Mandy&Jeen - WaarBenJij.nu Dagje Brunei - Reisverslag uit Bandar Seri Begawan, Brunei van Mandy&Jeen - WaarBenJij.nu

Dagje Brunei

Blijf op de hoogte en volg Mandy&Jeen

28 Oktober 2012 | Brunei, Bandar Seri Begawan

Jup.... De gekke beesten stonden nog te laden toen het busje naar Brunei ineens voor de deur stond!
Inmiddels kun je de meeeega grote krekel zien. We wisten natuurlijk niet wat het was, maar juk groot dat ie was!!!
En de mooie rode duizendpoten, goudsalamanders, etc waren ook al zo interessant..
Na vandaag kunnen we nog wat wildlife aan ons lijstje toevoegen!!!!
De reis naar Brunei ging zeer voorspoedig. We hadden het busje voor ons alleen en de stempels waren binnen no-time in ons paspoort geplaatst! We hadden er rekening mee gehouden dat we uren bij de grens bezig zouden zijn (hadden gelezen dat Brunei moeilijk kan doen), maar gelukkig niets van dit alles! Om 12u waren we al in Bandar Seri Begawan (de hoofdstad).
Eerlijk gezegd viel het ons wat tegen. We hadden allemaal impressive gebouwen, sjeiken en andere'glitter and glamour ' verwacht, maar afgezien van een mooie moskee was dat het wel..
Wel hadden we een boot safari geboekt.......kijk en dat was het moment dat het leuk werd!!
Drie!!! gidsen/spotters aan boord voor in totaal 3 toeristen (incl ons). We hadden jackpot! Leuke jongens die ons vanalles vertelden over the water-village (100 jaar geleden bestond de stad uit alleen maar huizen op water). Verder de mangrove afgespeurd en uiteindelijk twee Krokodillen, vier monitor lizards, kingfishers langs zien vliegen, een adelaar en neusapen!!!
Wowieeee hoe gaaf!!
Het klopt dat we wat sneller door Borneo gaan.. Het is hier leuk, maar missen het primitieve en de hectiek van Indonesie enigszins. We gaan morgen naar Kota Kinabalu en vliegen nog eind deze week naar Bali om vanuit daar Komodo en the Gili Islands nog aan ons lijstje toe te voegen.

• 28 Oktober 2012 - 13:16

Kirsten:

Dat verklaard een hoop, heb de dedliest insects inmiddels gezien hahaha.

Wat jammer dat Brunei wat tegenvalt. Dacht ook dat het daar erg sjiek zou zijn met al die sjeiks en sultans enzo. Gelukkig dat de dieren dat dan weer een beetje goed kunnen maken.

Veel plezier daar!!!

• 28 Oktober 2012 - 14:57

Kirsten:

Oh, en Jeen, jij moet hier ook vaker schrijven hoor!!!

• 28 Oktober 2012 - 19:19

Petra:

Wauw... toffe dingen zien jullie!!! X.

• 29 Oktober 2012 - 12:22

Laura:

Hey wereldreizigers!!!

Ik word steeds jaloerser ;-) van jullie prachtige verhalen en al het moois dat jullie al hebben gezien. Wat moet het een geweldige ervaring voor jullie zijn.
    Blijven genieten jullie!! en zeker blijven schrijven zodat ik met gezonde jaloezie jullie verder kan volgen

dikke kus Laura

• 01 November 2012 - 18:08

Mam:

Grappig...... lees net dat de Koningin ook een stempeltje gaat halen in Brunei !!