Sweat Banda - Reisverslag uit Banda Atjeh, Indonesië van Mandy&Jeen - WaarBenJij.nu Sweat Banda - Reisverslag uit Banda Atjeh, Indonesië van Mandy&Jeen - WaarBenJij.nu

Sweat Banda

Blijf op de hoogte en volg Mandy&Jeen

25 Oktober 2012 | Indonesië, Banda Atjeh

Het was weer een fantastische dag hier in Banda Aceh. Wat heeft deze stad een lekkere 'vibe'. Leuke aardige mensen die vriendelijk lachen en 'hello mister' naar ons roepen.. Jaa ook ik ben hier vaak mister haha.
Na een mie goreng ontbijtje met heerlijke gele watermeloen na zijn we met Becakman Herry op pad gegaan.
Eerste stop was het tsunami museum. Erg indrukwekkend. Bij binnenkomst loop je door een smalle hoge gang waar water over naar beneden loopt. Het idee dat t water zo hoog is gekomen, pff.
Verder een film gezien over de tsunami waar we beiden erg stil van werden (de Indonesiërs vonden ons blijkbaar interessanter, want ze zaten een deel vd tijd naar ons te kijken).. Ze winden er geen doekjes om en laten hier echt de werkelijkheid zien. De mensen in nood, lijken, de verwoesting, de UN, maar ook de wederopbouw.
Na deze stop gingen we weer met vrolijke herry verder. Het Aceh museum bleek gesloten te zijn dus we gingen verder toeren..
Langs de boot die op het dak van een huis terecht is gekomen, de haven waar we (zeer omstreden voor ons) haaienvinnen en allerlei andere delen van vissen te drogen zagen liggen, een geit die bovenop een taxi werd vervoerd (!!helaas geen foto van!!) en kippen op de markt.
Nog even kunnen shoppen, arme Jeen hihi...hij kreeg vandaag een flinke shoppingdag voor de kiezen;-)
Verder eigenlijk een heerlijk dag...

Ow jaaa en toen we net terug naar het hotel liepen zagen we notabene een rijdende moskee!! Er zaten allemaal kindjes op en was vrolijk verlicht. Toen ze ons spotten begonnen ze allemaal te zwaaien. Wie bekijkt wie??

Morgen vliegen we naar Miri (Maleisië)
Groetjes daar!

• 25 Oktober 2012 - 15:11

Djoeke:

Ik mag toch hopen dat jullie wel een foto (of filmpje) van de rijdende moskee hebben?

• 25 Oktober 2012 - 15:39

Ilse:

Ik kan me voorstellen dat alles rond de tsunamie heel erg indrukwekkend moet zijn geweest. Vooral als alles direct in beeld komt. Heftig hoor!! En dan de werkelijkheid weer van alle dag. Wat een indrukken. Geiten op het dak, rijdende moskeeën. (Ik zou ook wel een foto willen zien

• 26 Oktober 2012 - 10:16

Alie:

Hoi Luitjes.

Nou, het is weer indrukwekkend om te lezen wat jullie allemaal meemaken. WAT EEN REIS!
    Ik hoop dat jullie veel foto's maken onderweg en waarvan wij denk ik maar een paar zien, samen
    met jullie reisverslag! Hopenlijk kan ik de foto's bekijken als jullie weer terug zijn in Nederland....
    Via je moeder misschien, Mandy??? Lijkt me geweldig, samen met de foto's van de reis naar Nieuw Zeeland.... Ik heb ook verschillende foto's gezien van het Tsunami Museum in Banda Atjeh. Kan me voorstellen dat jullie onder de indruk waren.... Wat dacht je van de bevolking... Elke dag weer herinnerd worden aan de verschrikkingen van destijds, door de nog aanwezige vernielingen rondom en de rommel
    om hun heen. Het verlies van vele levens! Gruwelijk toch...
    Heerlijk dat jullie, ondanks deze ellende die je gezien hebt van dichtbij, kunnen genieten van het land en
    omgevingen waar je je steeds bevindt. Een indruk voor je leven... Daarvoor heb je ook vakantie toch?
    Veel plezier samen en pas goed op elkaar!
    Groeten, Alie