Aapjes kieken - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Mandy&Jeen - WaarBenJij.nu Aapjes kieken - Reisverslag uit Medan, Indonesië van Mandy&Jeen - WaarBenJij.nu

Aapjes kieken

Blijf op de hoogte en volg Mandy&Jeen

19 Oktober 2012 | Indonesië, Medan

Daar zijn we weer! In de jungle van de oeran oetangs is het nu weer rustig, want wij hebben Bukit Lawang inmiddels verruild voor Medan.
Man man man eerst hadden we een leuke rit vanuit Lake Toba. Via Medan (3uur rijden), waar we moesten wachten op een toerist die de boot van lake toba naar Parapat had gemist.. Tja kan gebeuren en dan is het toch mooi dat je taxi nog even op je wacht. Om de wachttijd bij een of ander tankstation te doden kocht onze chauffeur wat snoepjes bij een kraampje langs de weg. (Werkelijk elke meter wordt door mensen gebruikt om hun waren te verkopen, dus een appie vind je hier niet) Euh snoepjes, hij deelde ze aan ons uit en ze waren toch lekker! Koffiesmaak snoepjes. We wilden ze zelf ook kopen maar hij drong aan dat we zijn zakjes snoepjes aannamen.. Lichtelijk bezwaard gedaan en toen zelf ook nog snoepjes bij de verkoper gehaald. Hij snapte er niks van!! Haha. Zelfs tien vingers waren blijkbaar niet duidelijk. Jeen gooide er nog een paar mooie woorden uit! Haha wat een talenknobbel heeft die man;-) Toen nog betalen en we waren zo een kwartier verder, maaaaaar met snoep!!
De rest vd rit langs palmolie plantages (ontelbaar veel palmbomen), overstromingen (vanwege zware regenval waren enkele huizen omsingeld door water), een albino Indonesiër (dan kijk je gek op) en natuurlijk meer moois!!
Bukit Lawang hebben we rond 18u bereikt, snel nr de ecolodge waar we een prima kamer met KOUDE douche en niet doorspoelende wc hebben haha. Op die koude douche kom ik nog wel even terug;-)

Het allerbelangrijkste!!!!!! Dag 1 hebben we s morgens gelijk de stoute schoenen aangetrokken en hup richting het voedermoment van de oeran oetangs. Na een permit te hebben geregeld en een stuk gelopen te hebben, sprongen we in een bootje dat ons naar het reservaat leidde.. Dat bootje is al komisch, na elke tocht moeten ze hozen!!! En je komt gelijk met een natte broek aan. Niet zo erg, want door de beklimming naar de voederplaats gutst het zweet aan alle kanten!
Oehhhhhhh en ja hoor!!!! We hadden jackpot!!! 5 levensechte oeran oetangs, waarvan twee baby's kwamen op hun ontbijtje af. GE-WEL-DIG!!!!!!!! Wat een prachtige onbeschrijfelijke ervaring. Ze bewegen zich zo kalm, zijn geweldig aandoenlijk om te zien en teder naar hun kleintjes toe. Pffff dat pakken ze ons niet meer af.
Ook zijn we die dag naar de batcave gelopen.. Onderweg allemaal Thomas leaf monkeys voor onze neus en een salamander die geweldig voor ons poseerde!
Dag twee hebben we de beklimming weer gedaan. Ochtend work-out.. Maar helaas geen soortgenoten, alleen wat makaken!
Voor de lunch hebben we 'on the rock' gezeten en genoten van een lekkere pineapple curry!
Dag 3 hup weer naar boven, we zijn nu getraind en lekker op tijd. Tijdens het wachten zakten we gezellig door een bankje met z'n tweeen, haha oeps. We liepen met de keeper en drie andere Nederlanders naar boven en yesss weer prijs! Moeder met baby kwamen langs en vele apen gezien (makaken, Thomas leaf en gibbons). Wederom betoverend!
Op de terugweg kwamen we onze vriend Dion tegen. Hij dacht ons even met de kano naar de overkant te trekken...... Dit bleek minder makkelijk dan hij dacht, met als resultaat een nat pak voor hem.. Hij moest er nog smakelijk om lachen gelukkig.

Na een heerlijke koude douche de spullen weer gepakt en met de becak naar het busstation waar onze tassen bovenop de local bus werden bevestigd (lees 1 touwtje) en we waren op weg naar Medan!
Zo'n busje is ook heerlijk verouderd, in het leer vallen gaten en hij staat soms bijna stil op een bergje om de juiste versnelling te pakken. Wat een belevenissen weer...
Enjoy the pics mensen!!

Groetjes uut Medan. Morgen vliegen we naar Banda Aceh en gaan we gelijk door naar Pulau Weh om van zon, zee, snorkelen en strand te genieten.

• 21 Oktober 2012 - 10:46

Ilse:

Wauw snorkelen?!? Dat is ook geweldig. Dat zal Stef geweldig vinden om te horen. hij is net klaar met zijn eerste duikcursus.
    Ik kan me voorstellen dat het een geweldige ervaring is om de apen van zo dichtbij te zien. Op de foto's ziet het er al prachtig uit.
    Maar volgens mij vergeten ook aan aantal bewoners jullie niet zo te horen. Super dat jullie zo'n leuk contact hebben met iedereen om je heen. Heel veel plezier met snorkelen. Ik heb donderdag mijn 1e echte duikles.... in het zwembad. Hahahaha Ook leuk..

• 21 Oktober 2012 - 12:04

Anke-Marrit En Laurens :

Pwaaachtiggg Man!!! Super dat je ze toch hebt kunnen zien :-)! Als we dat zo lezen moet je daar toch wel een klein beetje geluk bij hebben. Oeeeh en lekker snorkelen, dat is zoo mooi!! Geniet ze daar beiden :-)! Liefs Laurens en AM

• 21 Oktober 2012 - 12:04

Anke-Marrit En Laurens :

• 21 Oktober 2012 - 12:09

Mam:

Wat een mooie foto's.... wat een avontuur......

• 21 Oktober 2012 - 19:53

Gerda:

Mooie foto's! Een geweldige reis lijkt me. Wij genieten nu een week in Lissabon. Ook erg leuk....
    Tot gauw maar weer. (Ome)Kor & Gerda

• 22 Oktober 2012 - 11:54